dinsdag 15 augustus 2017

99 cent














Deze tessellation is gevouwen van een rol kraftpapier van 70 cm breed en 200 cm lang. Het resultaat is 38 x 93 cm. Ik zag het papier liggen bij de kassa van de drogist en moest het hebben. Hier wilde ik wel 99 cent in investeren. De tijdsinvestering was groter. Met het vouwen van het raster met neutrale vouwen, die later goed van pas komen, was ik 18.5 uur bezig. Het invouwen van de spread hexagons duurde 10.5 uur en het vouwen van de bloempatronen nam 15.5 uur in beslag. Tijdens het vouwproces heb ik een barokmuziekje opstaan en denk ik hoe mooi het eindproduct het gaat worden. Omdat er teveel fouten in het driehoekraster zaten, heb ik ongeveer 20 cm van de lengte af moeten snijden. Gelukkig zaten de fouten aan de rand van het papier.
Het asymmetrische patroon is gebaseerd op Japans handgeschept papier met motieven. Eerst was ik van plan de bloemen in rijtjes te zetten, maar toen bedacht ik me dat het ook anders kon. In een hoek ben ik begonnen met een bloempatroon en ben van daaruit verder gegaan. De ruimte tussen de bloemen is opgevuld met diverse motieven. 
Nu hoef ik alleen nog maar een plek te vinden voor deze tessellation ; ).

This tessellation is folded from a 70 cm wide and 200 cm long roll of kraft paper. The result is 38 x 93 cm. I saw the paper lying at the checkout of the drugstore and I had to have it. I was prepared to invest 99 cents in it. The time investment was bigger. With folding the grid with neutral folds, which will come in handy later, I was busy for 18.5 hours. Folding the spread hexagons took 10.5 hours and folding the flower patterns took 15.5 hours. During the folding process, I listen to baroque music and I think how beautiful the final product is going to be.  Because there were too many errors in the triangle grid, I had to cut about 20 cm from the length. Fortunately, the mistakes were on the edge of the paper.
The asymmetric pattern is based on Japanese handmade paper with motifs. At first I planned to put the flowers in line, but then I realized that it could be done different.
In a corner, I started a flower pattern and went on from there. The space between the flowers is filled with various motifs. 
The only thing I have to do now, is find a space for this tessellation ; ).

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...