dinsdag 27 december 2016

Ster - Star





















Een tijdje geleden kwam ik de fractal star tegen, een model van Roman Diaz. Dit vind ik een interessant model omdat er elementen in zitten die zich herhalen. De punten van de ster worden naar het midden steeds kleiner. Op het internet ontdekte ik een filmpje en een fotoserie met uitleg. Het meeste had ik aan de fotoserie. Het lukte niet meteen. Een paar dagen lang heb ik alleen maar de ster gevouwen, zo leerde ik er het meeste van. De fouten die ik maakte kon ik meteen in het volgende model verbeteren. Tijdens het vouwen kwam ik er achter dat het wel handig is om sommige flappen tijdelijk vast te klemmen, omdat je in een latere stap een deel van de vouwen weer los moet maken. Zo bleef alles op zijn plek. De vijfde keer was ik tevreden.  
Het model op de foto is gevouwen van een stuk kraftpapier van 46 x 46 cm en heeft een doorsnede van 23 cm.



A while ago I came across the fractal star, a model by Roman Diaz. I find this an interesting model because it has elements in it that repeat themselves. The points of the star are getting smaller towards the center. On the internet I discovered a video and a series of photographs with explanations. The photo series was the most useful to me. It did not work right away. A couple of days I just folded the star, so I learned it the best way. The mistakes I made, I could immediately improve in the following model. During folding, I found out that it is convenient to temporarily clamp the flaps, because you have to detach parts of the folds in a later step. This way everything remained in place. The fifth time I was satisfied. 
The model on the picture is folded from a piece of kraftpapier, size 46 x 46 cm and has a 23 cm diameter.

2 opmerkingen:

Jolette zei

Knap, heb hem nog niet af kunnen maken....

Jolette zei

Knap, heb hem nog niet af kunnen maken!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...