dinsdag 1 december 2015

Vlechtwerk - Wickerwork

































     
De square twist in het boek van Eric Gjerde vind ik een fantastisch ontwerp ( at weer een variatie is op een model van Shuzo Fujimoto). Het ziet eruit als een vlechtwerk, gemaakt van 1 vel papier. Ook zag ik op Flickr de vlechtwerken van Tom Crain.
https://www.flickr.com/photos/tomcrainorigami/ . Ik vroeg me af hoe die werden gemaakt. Daar ben ik nu achter, met behulp van het square twist diagram. Bepaalde eenheden in het diagram kun je aanpassen, dit leidt tot verschillende patronen. Ik heb 16 tessellations gevouwen, met ieder 9 draaiingen. De aan te passen eenheden heb ik in een schema gezet, vooral de getallenreeksen zijn interessant.


      The square twist in the book by Eric Gjerde I think is a great design ( which is a variation on a design by Shuzo Fujimoto).It looks like wickerwork, made of one sheet of paper. I also saw on Flickr the tessellations which look like wickerwork, by Tom Crain. https://www.flickr.com/photos/tomcrainorigami/. I wondered how they were made. I know this now, using the square twist diagram. Some units in the chart you can change, this leads to different patterns. I folded 16 tessellations, each with 9 twists. I put the units I adapted in a schedule, especially the sequences of the numbers are interesting.



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...