dinsdag 25 augustus 2015

Boom van Pythagoras - Pythagoras Tree
















Op het internet kwam ik het boekje ‘Wiskunstige Schoonheid’ tegen, een deel uit de AO reeks ( Actuele Onderwerpen) geschreven door Bruno Ernst en uitgegeven in 1992. Toen ik het boekje had ontvangen, heeft het een paar dagen aan de waslijn gehangen, vanwege de sigarenlucht die er nog in zat. Dat heb je met tweedehands boeken. In het boekje staat een hoofdstuk over de boom van Pythagoras. Die heb ik gevouwen, in meer delen. Na het nemen van de foto gingen de papiertjes in de prullenbak.  
On the internet I came across the book 'Wiskunstige Schoonheid’ (Mathematical Beauty) a part of the AO / Actuele Onderwerpen range (Latest Topics). Written by Bruno Ernst and published in 1992. When I received the book, I put it on the clothesline for a few days, because of the cigar smell. This happens when you buy used books. In the book there is a chapter on the Pythagoras tree. I folded the tree, in parts. After taking the picture, the pieces of paper went to the waste paper basket. 
 
 


















Het papier heb ik niet opgemeten, maar verdeeld met vouwen. Op de tweede foto krijg je een idee van de werkwijze. De vierkantjes heb ik uitgesneden en de hoekpunten naar het midden gevouwen.
I did not measure the paper, it is divided with folds. On the second photo is visible how it works. I cut the paper and folded the vertices to the center.


 





Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...