dinsdag 14 juli 2015

Fractal Spiral

















Een aantal jaren geleden was ik bij het origamiweekend in Elspeet en zag de fractal spiral, ontworpen door Denver Lawson. Nog weer een aantal jaren later kreeg ik het voor elkaar om het model te vouwen. Het model staat in Unusual modulars, ISBN  978-90-809243-3-8, uitgegeven door Orihouse in 2011. Elk element is 2.5 mm kleiner dan het vorige. Natuurlijk heb ik dit niet met een lineaal zitten uitmeten. In een Wordbestand heb ik tabellen van een hokje geprint, steeds 2.5 mm groter. Van 1 cm tot en met 11 cm vierkant.  Twee elementen snijden, vouwen en inelkaar schuiven. Dan weer een snijden, vouwen en inelkaar schuiven. De allerkleinsten heb ik niet gebruikt.

A few years ago I was at the origami convention in Elspeet and saw the fractal spiral, designed by Denver Lawson. A few years later, I managed to fold the model. The model is in Unusual modulars, ISBN 978-90-809243-3-8 issued by Orihouse in 2011. Each element is 2.5 mm smaller than the previous. Of course I did not measure this with a ruler. In a Word file, I made tables with one square, each one 2.5 mm larger. From 1 cm to 11 cm square.  I cut 2 elements, folded two and assembled them. Then cut, fold and assemble the next one. I have not used the smallest ones.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...