woensdag 9 oktober 2013

Clover Elefantenhaut




Al een aantal jaren had ik een stuk elefantenhaut liggen, hoog tijd om er iets mee te doen. Ik wilde eens proberen of ik daar de ‘Clover’ van Fujimoto mee kon maken. Dat is gelukt, na 12 uur vouwen. Het papier is lekker stevig, het maakt ‘flop-flop’ geluiden wanneer je het vouwt. Eerder maakte ik dit model van kraftpapier, dit wordt zacht na een tijdje vouwen, vooral als je bij de buitenkant bent aangekomen. Na het vouwen wipten de randen omhoog, met lijm heb ik dit verholpen. Eigenlijk vind ik de binnenkant er interessanter uitzien dan de buitenkant, wat vind jij?



For several years I had a piece of Elefantenhaut lying around, time to do something with it. I wanted to try if I could make the ‘Clover’ by Fujimoto from it. I succeeded, after 12 hours of folding. The paper is pretty solid, it makes ‘flop-flop’ sounds when folding. Some time ago, I made this model from kraft paper, this gets soft after folding for a while, especially when you reach the outer border. After the folding process, the edges popped up, I remedied this with glue. The inside looks more interesting than the outside, in my opinion. What do you think?


2 opmerkingen:

casey zei

I love this model!!! I have folded this model many times, although never that many stages. I have not been able to find a sheet of origami paper large enough to be able to fold that many stages. This lady explains in her video how to make this tessellation with gaps in between each square. http://www.youtube.com/watch?v=474PmBXekK8

Jolette zei

Super, wat knap Annemieke!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...