woensdag 9 januari 2013

Dennenappel - Pine Cone
















In de Orison 6 van 2012 zag ik een diagram van een dennenappel, ontworpen door Beth Johnston. Die heb ik gevouwen van een stuk pakpapier van 50x50 cm. Eigenlijk vind ik het regelmatige patroon veel interessanter dan de 3d dennenappel. Daarom heb ik ook nog een tesselation gemaakt van papier van 24x24 cm. Dit heb ik verdeeld in een raster van 16x16 en er diagonale vouwen aan toegevoegd. Het papier heb ik verkleind tot 14x14 hokjes, omdat het eindresultaat er dan beter uitziet. Als je er vanaf een bepaalde hoek tegenaan kijkt, lijkt het net een nest met hongerige vogelbekjes.

Het diagram staat op de website van Beth, http://bethorigami.wordpress.com/.


In Orison 6 from 2012, I saw a diagram of a pine cone, designed by Beth Johnston. I folded it from a piece of wrapping paper, size 50x50 cm. Actually, I find the regular pattern much more interesting as the 3d pine cone. That is why I also made a tesselation, from a sheet of paper sized 24x24 cm. I made this smaller, into 14x14 squares, the result looks better this way. When you look at it from a certain angle, it resembles a nest with hungry birdbeaks.

The diagram is on Beths website, http://bethorigami.wordpress.com/.

1 opmerking:

Wies zei

Knap gevouwen Annemieke.
Ik heb het model wel gezien in de Orison, maar heb me er nog niet aan gewaagd
Groetjes, Wies

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...