woensdag 12 september 2012

Papierbiënnale 2012 - Paper biennal 2012






















Vorige week ben ik een paar dagen in Den Haag geweest en heb o.a. de Papierbiënnale bezocht. Het eerst ging ik naar museum Meermanno. Mijn tas met fototoestel heb ik in een kluisje gelegd en heb dus geen foto’s kunnen maken.

Het meest interessante in museum Rijswijk vond ik de uitgesneden stukken karton van Michael Hansmeyer en de wiskundige patronen van Sophie Arup.

En natuurlijk ook de tesselations van biopapier gemaakt door Eric Gjerde. Foto’s van zijn  tentoongestelde werken waren al op het web te zien. Even dacht ik dat het naambordje opgegeten was door bacteriën uit zijn bio papier. Maar volgens een medewerker van het museum was de artiest nog niet klaar met inrichten en had daarom zijn naambordje nog niet in de vitrine geplaatst.

linken musea

linken kunstenaars

foto’s door mij


Last week, I was a few days in The Hague and visited the Paper Biennal. First I went to the Meermanno museum. I put my bag and camera in a locker, so I could not make any photo’s.

Most interesting in museum Rijswijk were the cut out pieces of cardboard by Michael Hansmeyer and the mathematical patterns by Sophie Arup.

And ofcourse the tesselations made of bio paper by Eric Gjerde. One already saw pictures of the exhibited work on the internet. For a while I thought the nameplate was eaten by bacteria from his bio paper. According to a person working at the museum, the artist was not ready arranging the exhibition and had not placed his nameplate in the display case.

links museums

links artists

photos by me





1 opmerking:

Jolette zei

Ben benieuwd, ga in okt. naar alletwee de musea....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...