dinsdag 3 juli 2012

Schip - Ship
















Jaren geleden had ik een boek van Robert Harbin, ik heb het weggedaan omdat de modellen te moeilijk waren voor mij. Onlangs heb ik het weer aangeschaft.
In het boek staat een model van een schip, ontworpen door Patricia Crawford. Ik heb het gevouwen van een vel papier origamipapier van 35x35 cm. Wanneer je een plaatje van het model gaat googelen, zie je dat het schip 4 zeilen heeft. De mijne heeft er 3; de matrozen hebben 1 zeil opgevouwen. ; ) 

Years ago, I owned a book by Robert Harbin, I gave it away, the models were to difficult. Recently I bought it again. In the book is a model of a ship, designed by Patricia Crawford. I made it from a 35x35 piece of paper. When you google a picture of the model, you will see it has 4 sails. Mine has 3; the sailors folded one up. ; ).

Eigenlijk hou ik meer van modellen met referentiepunten, zoals tesselations en modules. In dit model zitten een aantal ‘zink’ vouwen. Dat maakt het wat rommelig. Aan de andere kant is het ook weer prettig om bezig te zijn met ‘ouderwetse’ origami.

I really prefer models with reference points, such as tesselations and modules. This model has folds you have to sink, this makes it messy. On the other side, it is nice to work at some ‘old fashioned’ origami.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...