woensdag 23 november 2011

Maria Sibylla Merian












 








In 2008 was ik in het Rembrandthuis in Amsterdam, om de tentoonstelling van Maria Sibylla Merian te bekijken. Zij en haar dochters maakten tekeningen van allerlei tropische planten en beestjes, rond 1700. De tekeningen waren mijn inspiratiebron voor een aantal kaarten met bloemen en insecten die ik gemaakt heb. De kaarten zijn al verstuurd, als ik nu naar de plaatjes kijk zie ik dingen waarmee ik niet tevreden ben. Nu zou ik het anders doen. 




In 2008 I was in the Rembrandthuis in Amsterdam, to watch the Maria Sibylla Merian exhibition. She and her daughters made drawings of all sorts of tropical plants and insects, about the year 1700. The drawings were a source of inspiration for a few greetingscards with flowers and insects I made. The cards are already sent, if I look at the pictures now, I notice things I am not satisfied about. Now I would be doing it different. 

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...