woensdag 12 oktober 2011

Ruit - Rhombus
















Deze keer een recent project, de Rhombus Weave, uit het boek van Eric Gjerde. ( ISBN 978-1-56881-451-3). Ik ben begonnen met een stuk Tant van 35 x35 cm, er blijft een stuk papier over van 16x27 cm. Je maakt een driehoekraster, wel zijn er extra vouwen nodig om de ruiten te vormen. Door het blauwe papier heeft het resultaat iets golfachtigs.
This time, a project I made recently. The Rhombus Weave, from the Eric Gjerde book.
( ISBN 978-1-56881-451-3). I started with a piece of Tant, size 35x35 cm, the endresult is 16x27 cm. You start with a triangle grid, it needs extra folds to form the rhombi.
The blue paper makes the endresult look like waves.


Volgens de auteur wordt is het eindresultaat ook een ruit, maar de mijne is gewoon een rechthoek. Ik ga me daar geen zorgen over maken.
Mocht iemand zich afvragen hoe ik aan het kleurige klemmetje kom, die komt van de Action. Met een dergelijk klemmetje kan ik makkelijk een tesselation ophangen aan een spijker.
According to the author the endresult also looks like a rhombus, mine is a just a rectangle. I am not going to worry about that.
Maybe you want to know where I got the colourful paper clip, it is from Action, a Dutch chainstore. With these clips, I can easy hang a tesselation from a nail.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...