woensdag 26 oktober 2011

Plattegronden - Maps



Ergens had ik nog een oude landkaart liggen die ik niet meer gebruikte. Een mooie gelegenheid om het te veranderen in origami.
Het papier maakte ik vierkant door 2 aansluitende zijden op elkaar te leggen en het papier buiten de rand af te snijden. De uitgangshoek moet natuurlijk wel 90 graden zijn. Vervolgens verdeelde ik het vel in vierkanten van ongeveer 8x8 cm. Zie foto.
Het open model is bedacht door Tom Hull, het dichte door Mitsonobu Sonobe. Ik ben een fan van deze modellen, omdat ik ze uit het hoofd kan vouwen.

Somewhere, I had an old map lying around, I didn’t use it anymore. A great opportunity to change it into origami.
I made the paper square by putting 2 sides, who are next to each other, on each other and cutting the paper outside the edge. The corner you start with, has to be 90 degrees ofcourse. Then I divided the sheet in squares of 8x8 cm. See picture.
The open model is a design by Tom Hull, the closed one is by Mitsonobu Sonobe. I am a fan of these origamimodels, because I can fold them by heart.

2 opmerkingen:

Jolette zei

Wat een leuk idee om landkaarten te gebruiken om mee te vouwen!
Uitermate geschikt om mee te vouwen denk ik!

Dymphie zei

wat een supermooie 'bollen'. de landkaarten maken het prachtige elementen, heel decoratief,

Jolette stuurt me hierheen, ze zette je link in de reacties op 'diol' :)
groetjes,
Dymphie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...