woensdag 5 oktober 2011

Mini origami






























 


 

Een tijdje geleden was ik aan het surfen op het net en kwam terecht op de site van Anja Markiewicz,  http://faltsucht.de/  Ze maakt mini-origami, de maten van de producten zijn bijvoorbeeld 18mm of 28 mm. Ik zag er zelfs eentje van 4 mm. Het ziet er allemaal heel vernuftig uit.
Jammer dat de beginmaten er niet bij staan.

Some time ago, I was surfing on the net and came across the site of Anja Markiewicz. http://faltsucht.de/. She makes mini-origami, the sizes of the products are for example 18 mm or 28 mm. I even saw one of 4 mm. It all looks very ingenious. It is a pity the starting sizes of the paper are not mentioned.

In het verleden heb ik zelf ook een paar kleine vouwwerkjes gemaakt, je ziet ze op de foto.
Tijdens het vouwen is het belangrijk om heel voorzichtig adem te halen en niet te zuchten. Anders waait alles weg. Voor het vouwen en in elkaar zetten gebruikte ik een cocktailprikker en een pincet.

In the past, I made some miniature origami myself, see picture. While folding it is important to breathe careful and not to sigh. Everything will blow from the table. To fold and assemble I used a cocktail stick and tweezers

Op de foto zie je:
Een driehoekdoosje, met deksel. De zijden zijn 14 mm. Het is jaren geleden gevouwen, de beginmaat weet ik niet meer. Het in elkaar schuiven was wel een gedoe.

Een kraanvogel, gevouwen van 1.875 cm. De vreemde maat ontstond doordat ik een vel van 15x15cm 3x kleiner heb gesneden. De vogel heb ik niet gevouwen vanaf een dubbel vierkant. Ik heb een aantal vouwen aangebracht op het platte vel en dit toen gevormd tot een vogelbasis. De pootjes van de kraanvogel heb ik niet versmald, wat wel de bedoeling is van een klassieke kraanvogel.

Een sonobemodule, gemaakt van 30 stukjes papier van 1.875 cm vierkant.

On the picture you see:
A triangular box, with lid. It is folded years ago, I forget the starting sizes. It was hard to assemble, I remember.

A crane, folded from 1.875 cm. I divided a sheet of 15x15 cm three times, hence the strange size. I did not fold it from the preliminary base. I put certain folds in the paper and formed this into the bird base. The legs are not made smaller; a classic crane has its legs made smaller.

A sonobe module made of 30 pieces of 1.875 x1.875 cm.  


2 opmerkingen:

Miek zei

Mooi hoor!
Jouw blog ontdekt via Jolette. Ik ga je volgen. origami was ook mijn passie.

casey zei

All I can say is "WOW"!!! I have actually tried the sonobe module with 250 pieces. I was working with paper that was 1.5 cm squares. I found that my hands were to large and that the model would not stay together due to the small size that I was working with. I have successfully made a 250 sonobe unit model with 3 cm squares. Very difficult!! Thanks for pointing me to the other blog where smaller origami is made. I love your blog and I enjoy seeing new posts!!! THANKS!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...