woensdag 3 augustus 2011

Origami + internet

















Wat is nu het nut van internet, voor mij, als origamist? Een aantal jaar geleden vouwde ik nog heel weinig. Via het internet kwam ik weer in aanraking met papier en allerlei modellen, zoals de tesselations.
Wat is the use of the internet, for me as an origamist? A few years ago, I folded incidentally.Thanks to the internet, I came in contact with all sorts of paper and models such as the tesselations.

Ik gebruik het web voor het bestellen van papier en boeken, ‘echte’ winkels bieden zelden origamispullen aan.
I use the web for ordering paper and books, ‘real’ shops rarely offfer origami stuff.

Op het web staan filmpjes van personen die stap voor stap een model uitleggen. Het geluid zet ik af, de muziekjes vind ik irritant en het leidt me teveel af. Gelukkig is het mogelijk om het filmpje te stoppen. Vooral bij 3d modellen is dit handig.
On the web are videos by people explaining origamimodels, step by step. I watch them without sound, most of the time I find the music annoying and it distracts me. Luckily, it is possible to pause these videos, This comes in handy with the 3 dimensional models.

Op het internet zie ik wat anderen doen op origamigebied. Verder is het een mooie bron van mooie plaatjes’. Ik heb bijvoorbeeld nu een foto van een vel handgeschept papier als bureaubladfoto op mijn pc.
Thanks to the internet, it is possible for me to see what others do, concerning origami. It is also a source of beautiful pictures. Now I use a photo of a piece of handmade paper as a wallpaper for my pc.

1 opmerking:

Het Knuter Huuske zei

Hallo

kom hier via google terecht....
Op zoek naar blogs over origami....
Vorige week zondag poging gedaan om een kraanvogel te vouwen.... Leek me altijd al zo leuk!...
Maar met boeken lukte het niet echt.... Toen zag ik een filmpje....Super handig! ....
De filmpjes zijn voor mij wat duidelijker.... En zo is het gelukt een kraanvogel te vouwen....
Ben er erg blij mee met de uitleggen....
Zelf dus nog geen ervaring origamist :)

Groetjes van Ivonne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...