woensdag 17 augustus 2011

Kawasaki

















Laatst zat ik naar een documentaire over een rozenkwekerij te kijken. Ik herinnerde me toen, dat ik de roos van Kawasaki nog een keer wilde leren vouwen. Het model had ik in de vorige eeuw al gezien, maar de diagrammen vond ik toen te ingewikkeld. Dankzij een filmpje op You Tube weet ik nu hoe het moet. Ook heb ik nu meer kennis van modellen met draaiingen, dat helpt ook.
Ik ben begonnen met een paar proefmodelllen van gewoon origamipapier. Het model op de foto is gevouwen van vezelpapier van 24x24 cm. Dit vouwt voor dit model fijner dan het gewone origamipapier, het is soepeler. Het schutblad is gevouwen van een stukje vezelpapier van 12x12 cm. Ooit had ik een pakje met dit papier gekocht bij Oibibio in Amsterdam. Die zaak bestaat niet meer. De groene kleur herinnerde me aan het spinazietaartje dat ik daar gegeten heb.
 
Sometime ago, I was watching a documentary about a rose nursery. I remembered, I want to lear to fold the Kawasaki rose. I saw the model in the last century, but the diagram was to complicated for me then. Thanks to a video on You Tube, now I know how to do it. Also, now I have more knowledge of origamimodels with twists,  this helps.
I started experimenting with origamipaper. The model on the picture is folded from 24x24cm origamipaper with fibers. This folds easer than the regular origamipaper, it is more flexibel. The leaf is folded from a 12x12 sheet. Years ago, I bought this paper at Oibibio in Amsterdam. This business doesn’t exist anymore. The green colour reminded me of the spinage quiche I ate there. 

Het filmpje / the video:
http://www.youtube.com/watch?v=Bq0WKQZMnt8&feature=relmfu

1 opmerking:

Jolette zei

Dan heb je hetzelfde papier gekocht daar, wat ik daar ook eens gekocht heb!
Je roos is mooi, ook leuk gefotografeerd!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...