woensdag 20 juli 2011

Molenbasis – Windmill base









































Enige tijd geleden zag ik op de pagina van Leyla Torres een artikel over de molenbasis. Zij heeft bijna 500 verschillende vormen van deze basis gevouwen. Voor mij is dat teveel van het goede, wel heb ik bij mijn voorraad kaarten gezocht naar modellen met de molenbasis als uitgangspunt. Twee hiervan zie je hierboven, namelijk een model met een spreidvouw en een bloem, gemaakt van 1 molenbasis en 4 losse stukjes molenbasis. Het snijden is niet helemaal zuiver in de leer, maar het ziet er leuk uit.
Some time ago, I saw on Leyla Torres’ page an article about the windmill base. She made almost 500 variations on this base. This is to much for me. I searched for cards with a windmill base as a starting point. Two are visible on the pictures, a model with a ‘spread fold' and a flower, made of 1 windmillbase and 4 loose pieces of a windmill base. Cutting is not done in the origami world, but the result looks nice.

1 opmerking:

Wies zei

Hallo Annemieke,

Leuke kaarten heb je gemaakt met de molenbasis. Vooral kaart no 1 vind ik mooi. Ik heb ook gekeken op de site van Leyla Torres. Ongelofelijk wat een verschillende vormen heeft ze gemaakt van die basis. Bedankt voor de tip.

Groetjes, Wies

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...