woensdag 1 juni 2011

Zeshoeken - Hexagons
















Al enige tijd ben ik in het bezit van het boek ‘Origami Tesselations’ door Eric Gjerde, ISBN 978-1-56881-451-3. Ik had al een paar tesselations gemaakt met een vierkant raster; laatst vond ik het tijd worden om te beginnen met de modellen met een driehoekraster. Ooit had ik een model met een driehoekraster gevouwen, maar dat werd rommelig. Ik vouwde model 3, de tiled hexagons’. Eerst vouwde ik alle zeshoeken, de zijde van de ene zeshoek is de zijde van een andere zeshoek, toen drukte ik de driehoeken erin. De instructie in het boek is afwijkend, maar het resultaat is hetzelfde.

Eerder gemaakte tesselations uit het boek van Gjerde:

For some time, I own the book ‘Origami Tesselations’ by Eric Gjerde, ISBN 978-1-56881-451-3. I already made a few tesselations with a square grid; recently I decided to start with models with a triangle grid. Some time ago, I folded a model with a triangle grid, it was to messy in my opinion. I folded model 3, the ‘tiled hexagons’. First I folded the hexagons, the side of a hexagon is the side of another hexagon, then I squashed the triangles. The instruction in the book is different, but it has the same result.  

Tesselation I made earlier, from the Gjerde book.

1 opmerking:

Jolette zei

Moet ik toch ook eens gaan proberen, wat zit dit er gaaf uit Annemieke!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...