woensdag 15 juni 2011

6 Sonobes

De Sonobe module is één van mijn lievelingsmodellen. Op de foto zie je een aantal exemplaren, elk met 30 elementen. De module is ontworpen door mevrouw Mitsonobu Sonobe.
The Sonobe module is one of my favorite models. On the picture you see a few examples, each with 30 elements. The module is designed by Mrs. Mitsonobu Sonobe.

De witte maakte ik van memovellen van 9x9 cm, verdeeld in vieren. De andere exemplaren zijn gemaakt van vellen van 15x15 cm. Bij de geblokte ik het hele vel, bij de anderen verdeelde ik het papier in stukken.
I made the white one from memopadpaper, size 9x9 cm. divided in four. The other ones are made of pieces of paper, sized 15x15 cm. For the checkered one, I used the whole piece of paper, for the other ones, I divided the paper.

Het blauw/roze geval is gemaakt van papiertjes van 7,5x7,5 cm en de lila Sonobe is gevouwen van papiertjes van 3,75x3,75.
The blue/pink thingy is made of paper, sized 7,5x7,5 cm and the lilac Sonobe is folded with pieces of paper sized 3,75x3,75.

De kleinste is gemaakt van stukjes papier van 1,875x1,875 cm. Voor het vouwen en in elkaar zetten had ik wel een pincet en cocktailprikker nodig. Verder is het belangrijk om niet te zuchten, anders verdwijnt al het papier van tafel.
The smallest one is made from pieces of paper, size 1,875x1,875 cm. For folding and assembling, I used tweezers and a cocktail stick. It is also important not to sigh, otherwise the paper disappears from the table.

De rode aan de linkerkant is gevouwen van vellen van 7,5x7,5 cm. Het model is met de punten naar binnen in elkaar gezet. Bij het toevoegen van het laatste element heb ik gesmokkeld, maar dat hoeft niet iedereen te weten.
The red one, on the left, is folded from pieces of paper, sized 7,5x7,5 cm. The model is assembled with the points inward. I cheated when I added the last part, but not everyone needs to know this.


3 opmerkingen:

mariëtte zei

leuk Annemieke! In het grijze verleden heb ik er heel wat gevouwen in allerlei maten. Soms vind ik er nog eentje ergens in huis. Ik noem ze een regelmatig twintig-vlak!

LEuk dat jij een origami blog hebt!

Annemieke zei

Ik weet natuurlijk wel dat het een regelmatig twintigvlak is, of icosaeder, maar ik noem het een Sonobe,vanwege de ontwerper.

florigami zei

hi i like the things you are making and i am dutch too but i live in norway so i am not so good in writing dutch and by the way i am the owner of florigami

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...