woensdag 18 mei 2011

Sonobe module

















Een tijdje geleden had ik zin om een Sonobe module te maken. Het vouwpatroon ken ik uit mijn hoofd; een module met 30 elementen is makkelijk in elkaar te zetten. Voor het model gebruikte ik motiefpapier dat ik tijdens het recente origamiweekend had gekocht. Meestal vind ik het jammer om nieuw papier te gebruiken, maar nu even niet. Verder koos ik ervoor om het hele blad van 15 bij 15 voor een element te gebruiken. Het object is 18 cm groot.

Some time ago, I had the urge to make a Sonobe module. I know the folding pattern by heart; a 30 part module is easy to assemble. To fold the model, I used paper with a design, bought during the recent origami weekend. Most of the time, I think it is a pity to use new paper, this time I didn’t care. I also choose to use the whole piece of paper, 15x15 cm, to make one element. The size of the object is 18 cm.

Het motiefpapier komt van Freudenberger in Zwitserland. Er zijn niet zoveel fabrikanten die hele pakjes met hetzelfde motief aanbieden. De link naar de catalogus heb ik in het rijtje met linken gezet, aan de rechterkant van de pagina.

The paper with the design is from Freudenberger in Switzerland. There are not many manufacturers who sell packages of paper with the same pattern. I put the link to the catalogue in the column on the right.   

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...