woensdag 2 maart 2011

Visite – Visitors



Laatst keek ik even hoeveel personen dit weblog lezen en waar ze vandaan komen. De meesten komen uit Nederland, maar er zijn ook lezers uit andere Europese landen en de Verenigde Staten.
Sommigen zitten helemaal in Verweggistan.
Voor al deze mensen een kopje koffie. Zie plaatje, de bron ben ik kwijt.  

Recently, I watched the pageviews, how many people read this weblog and where do they live?
Most readers live in the Netherlands, there are also readers from other European countries and the United States. Some of them are all the way in Farawaysia.
For all these people, a cup of coffee. See picture, I lost the source.

7 opmerkingen:

Kitty zei

Hoi Annemieke

Ik reageer niet zo vaak op jou blogjes, maar ik kom wel heel regelmatig bij je langs. Ik geniet van je origamiverhaaltjes.

Kun je wat schrijven over het rood met wit gestreepte model dat in je rechter kolom staat? Ik vind die erg leuk.

Groetjes

Annemieke zei

Ik heb ´stukje schrijven over het rood wit gestreepte model´ toegevoegd aan het lijstje met nog te schrijven onderwerpen.

Corrie zei

Ik doe al 27 jaar aan origami en zag een link naar je site bij jorigami en kwam even kijken en wil je zeggen het ziet er heel erg leuk uit.

Groetjes Corrie ( corrigami)

casey zei

I am one of the people from the United States. I was wondering if you could send me the diagram for the 11 stage clover folding. I completed the 3 stage that I found on happyfolding. I have tried to get in contact with her but no response. I would be very grateful if you could help.

Annemieke zei

I don´t have a diagram for making an 11 stage clover. I only can give you some advise.
First, learn to make a 5 stage clover. Divide the paper in a 16x16 grid, make the diagonal folds, and divide again. Now you have a 32x32 grid. Cut rows of squares from the paper, so you end with a 28x28 grid you need for folding the 5 stage clover.
Start folding from the center, equal to folding the 3 stage clover. At the backside of the paper appears a waterbomb pattern. Fold the paper in such a way, you get the same pattern with every row. You can use a pencil to mark the rows you need to fold. I don’t now how to explain it more clearly. The first one looks messy, but you have 4 sides to practise on.
If you know how to fold a 5 stage clover, you know how to fold an 11 stage one. You need a 64x64 grid for this. With some patience and time, you will end with a 5 or 11 stage clover.

origamimi zei

The teapot (from bird base) is by Nemesio Montero. It was published in the book "Secrets of origami" by Robert Harbin (pages 42-43) originally published in 1963 by the Oldbourne Book company,reprint ed by Octopus Books in 1971, and by Dover in 1997.

origamimi zei

The teapot (from bird base) is by Nemesio Montero. It was published in the book "Secret of origami" by Robert Harbin originaly in 1963, reprinted in 1971 and 1997 (by Dover)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...