zondag 6 februari 2011

Fujimoto boek - Fujimoto book


Vorige week zaterdag keek ik even bij mijn RSS feeds of iemand zijn pagina had bijgewerkt. Ancella had een bericht over een nieuw boek, van Shuzo Fujimoto. Er stond een link bij naar de leverancier. Omdat ik een Fujimoto fan ben, heb ik het boek meteen besteld, de site was in het Frans. Dankzij mijn middelbare school Frans (Papa fume une pipe, et maman est dans la cuisine) lukte het me om de order te plaatsen. Toen alles rond was, zag ik het vlaggetje voor de Engelse vertaling.....

Last Saturday, I checked my RSS feeds, maybe somebody updated their page. Ancella had a message about a new book, by Shuzo Fujimoto. It had a link to the supplier. I am a Fujimoto fan and ordered the book immediately, the site was in French. Thanks to my highschool French (Papa fume une pipe, et maman est dans la cuisine) I succeeded in ordering the book. When I finished, I noticed the flag for the English translation.....

Afgelopen vrijdag lag het boek op de deurmat, met een handgeschreven adres op de envelop. Het boek is in het Japans, Er staan altijd hele lappen tekst in Japanse origamiboeken, ik heb geen idee waar het over gaat. Het ziet er wel decoratief uit. Gelukkig staan er hier en daar Arabische cijfers, die verwijzen naar een andere pagina. Daar staat dan een plaatje met een nadere uitleg.

Last Friday I discovered the book on my doormat, with a handwritten adres on the envelope. The book is written in Japanese. These Japanese origamibooks always have big amounts of text in them, I have no idea what it is about. It looks decorative. It is a good thing it has Arabic numbers on some pages, they direct to another page. There you find a picture with an explanation.

In het boek staan bekende modellen zoals de Clover, de Hydrangea en de Crowding Butterflies, maar ook voor mij onbekende modellen. Een paar heb ik gevouwen, die zie je op het plaatje. Mijn ervaring met de bovengenoemde modellen heeft me geholpen bij het vouwen van die uit het boek.

The book has familiar models, such as the Clover, the Hydrangea, and the Crowding Butterflies, it also contains, for me, unknown models. I folded a few ones, see picture.
My experience with the models I mentioned above, helped me folding the ones in the book.


ISBN 978-4-416-31041-0

Link naar de site van Ancella.
Link to Ancella’s site.

Link naar de winkel.
Link to the shop.

1 opmerking:

yaranore zei

Hoi Annemieke
Wat een mooie dingen maak je.
Ik heb ook jaren origami gedaan, vooral doosjes en modules, maar ook het simpele vouwwerk.
Als ik dat van jou zie begint het toch te kriebelen, maar ik ben nu toch te druk met mijn hobby scrappen, krijgen alle kleinkinderen een mooi fotoboek als ze groot zijn
Gr Nel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...