dinsdag 14 december 2010

Kop - Header











Toen ik met mijn weblog begon, maakte ik een ‘kop’. Dit is het plaatje bovenaan, met de titel. In mijn dozen met driedimensionale origamimodellen zocht ik naar geschikte vouwsels. Alles in één kleur staat verzorgd; een paar maanden daarvoor had ik van wit papier wat dingen gemaakt. Dan nog een plek om het spul neer te zetten. De dingen die er normaal staan, aan de kant geschoven en toen een paar foto’s gemaakt. Het resultaat is wat wazig, dat komt omdat ik er later een tekst overheen heb gezet en het geheel weer heb opgeslagen.

When I started my blog, I made a ‘header’. This is the picture at the top of the page, with  the title. In my boxes with three dimensional origami I searched for suitable stuff. Everything in one colour looks neat; a few months before I made some origami from white paper. Then I needed a place to put the stuff on. I shoved the things which are normally on that spot, away and made some pictures. The result is somewhat blurry, I copied picture and text again, and filed it another time, that’s why. 

De modellen van links naar rechts, met hun ontwerpers:
Een 12 delige Sonobemodule, van memoblaadjes.
Een module, gemaakt van 6 vellen A5, ontworpen door David Brill.
Het ronde ding is een ontwerp van Andreas Klein uit Oostenrijk, gevouwen van 90 driehoekige memoblaadjes. Als ik het geometrisch goed wil uitdrukken, is dit een buckybal.
Het kubusje is een ontwerp van Paul Jackson, gevouwen van 6 memoblaadjes.
De spiraal is een DNA model, bedacht door Thoki Yenn, gevouwen van een A4tje.

The origami models, from left to righ, with their designer:
A 12 part Sonobe module, made from sheets of a memo pad.
A module, made from 6 A5 sheets, designed by David Brill.
The sphere is a design by Andreas Klein, from Austria, folded from 90 triangulair sheets from a memo pad. If I want to say it geometrically right, it is a buckyball.
The little cube is design by Paul Jackson, folded from memo pad paper.
The spiral is a DNA model, invented by Thoki Yenn, folded from an A4 sheet.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...