woensdag 22 december 2010

Hortensia - Hydrangea



















Afgelopen zomer leerde ik het model ‘hydrangea’ vouwen, ontwerper is Shuzo Fujimoto. Naast het stukje ‘over mij’ aan de rechterkant van de pagina, zie je een afbeelding daarvan.  
Het is een interessant model om te vouwen, omdat je op een bepaald moment het papier binnenstebuiten keert. Hoe groter het papier, hoe meer lagen je kunt toevoegen. Daarom is het belangrijk om het juiste papier te kiezen. Is het te zwak, dan scheurt het, is het te dik, dan worden de flappen springerig.  

Last summer I learned to fold the ‘hydrangea’ model, designed by Shuzo Fujimoto. Next to ‘over mij /about me’ at the right side of the page, you see a picture of it. It is an interesting model to fold, at a certain point you have to turn the paper inside out. If the paper is big enough, it is possible to ad more layers. Therefore, it is important to choose the right paper. When it is to weak it will tear, is it to thick the flaps get bouncy,


Op een dag zag ik een plaatje op het internet, met meer hydrangea’s op 1 vel papier. Na enig experimenteren kwam er resultaat.
One day, I saw a picture on the web, with more hydrangea’s on one piece of paper. After some experimenting I got a result.

Een filmpje met instructies:
A video, with instructions:

1 opmerking:

Kitty zei

Mooooooi.

Ook een heel gelukkig en kreatief jaar 2011

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...