woensdag 24 november 2010

Hull modul

Het is bijna Sinterklaas en daarom een titel op rijm.
In mijn vensterbank staan twee origamimodules, het ontwerp is van Tom Hull, een wiskundeprofessor uit de Verenigde Staten. Het zijn dodecaëders, ieder met 30 onderdelen. Ik laat je geen foto zien, er zitten namelijk vliegestipjes op. Als klein kind leerde ik, dat de zwarte stipjes op sommige dingen in huis, vliegestipjes waren. Ik vond het toen heel bijzonder dat vliegen stippen konden produceren. Jarenlang heb ik me afgevraagd waar vliegen hun behoefte deden.

It is almost time for St. Nicholas, therefore a title which rhymes. 
On my windowsill, I have two origamimodules, the design is by Tom Hull, a math professor from the United States. They are dodecaedrons, each with 30 parts. I don't show you a picture, because there are fly dots on them. As a small child I learned the tiny black dots on some stuff in the house were fly dots. I thougt it was very special, flies who were capable of making dots. For years, I asked my self how flies answered nature’s call.

2 opmerkingen:

Kitty zei

Jammer van die stipjes, nu kan ik jou 'Hull modul' dodecaëders niet zien. Origami omschrijven is maar half de pret, origami zien is net zo belangrijk.

Annemieke zei

De volgende keer komt er weer een plaatje bij het praatje.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...