zaterdag 23 oktober 2010

Wenskaarten – Greeting cards

Mijn voorraad wenskaarten is bijna op. Ergens ligt nog wat papier en wat vouwwerkjes.
My supply of greeting cards is almost finished. Somewhere, I have some paper and origamimodels lying around.














De ontwerpen houd ik zo simpel mogelijk, ik gebruik zo weinig mogelijk technieken en gereedschappen.  Meestal neem ik een achtergrond met een vouwsel, aangevuld met strepen. De kleurpotloden die ik voor mijn twaalfde verjaardag kreeg zijn nog steeds niet op, die gebruik ik nog regelmatig. Om te voorkomen dat het allemaal te vierkant wordt, voeg ik iets ronds toe, zoals een spirograaf. Onder in een la vond ik mijn mal om cirkels te tekenen, een rondje hier en daar maakt het minder stijf.
I keep the designs as simple as possible, I use as few as possible techniques and tools. Usually, I take a background with and origami model and add some stripes. The coloured pencils I got for my twelfth birtday are still not finished, I use them frequently. To prevent squareness, I add something round, such as a spirograph. At the back of a drawer, I found my template for drawing circles, a hoop here and there makes it less rigid.


Het prettige van kaarten maken vind ik, dat ik zelf kan bepalen wat waar komt. Het resultaat is een kunstwerkje op een klein oppervlak. Modules en tesselations zijn interessant om te vouwen, maar als een ander ze maakt, zien ze er precies hetzelfde uit.
When making cards I can decide by myself what goes where. I like that. The result is a little artwork on a small surface. Modules and tesselations are interesting to fold. However, when somebody else makes them, they look the same. 
 


















De vogeltjes zijn ontworpen door Hanneke van der Kruit, het oranje model is van Frank van Kollem.
The birds are designed by Hanneke van der Kruit, the orange design is by Frank van Kollem.




1 opmerking:

Kitty zei

Door jou heb ik het werk van Frank van Kollem leren kennen. Prachtig gewoon. Kun je meer over zijn werk en hem vertellen?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...