donderdag 28 oktober 2010

Modules door Tomoko Fuse – Modules by Tomoko Fuse








Een tijdje geleden heb ik beloofd om iets over de modules van Tomoko Fuse te schrijven. Jaren geleden begon ik met origami, er werden vooral reële dingen gevouwen zoals dieren en planten. Toen ontdekte ik de abstracte modellen. Een module bestaat uit een aantal dezelfde delen, voor sommige modellen zijn wel 90 blaadjes nodig, of meer. Sommige personen gebruiken geen lijm bij het in elkaar zetten. Ik heb het ooit geprobeerd, maar bij mij viel alles weer uit elkaar. Dus toch maar een beetje lijm ertussen gedaan.
Voor sommige ontwerpen zijn verbindingsstukjes nodig. Omdat je die nauwelijks ziet, kun je daarvoor rare kleuren papier kunt gebruiken, of papier met een lelijk motiefje.
De modules op de foto’s komen het boek ‘Unit Polyhedron Origami’ ISBN 4-8896-205-0.
Some time ago, I promised to write about the modules of Tomoko Fuse. Years ago, I started with origami, most of the time people folded real subjects like animals and plants. Then I discovered the abstract models. A module consists of a number of the same parts, for some modules you need 90 pieces of paper, or more. Some persons don’t use glue when assembling. I tried it once, it didn’t work. So I used some glue. Some designs require joints. They are hardly visible, Because of that, it is possible to use strange colors or paper with an ugly pattern.
The modules on the pictures are from ‘Unit Polyhedron Origami’ ISBN 4-8896-205-0.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...