zaterdag 9 oktober 2010

In plaats van stofzuigen – Instead of vacuuming





Vrijdag had ik geen zin in mijn dagelijkse taken. Gelukkig lag er een onaf model in mijn hobbykamer, dat heb ik afgemaakt. In het totaal heb ik er twaalf uur over gedaan, verdeeld over meer dagen. Ik wou eens weten hoeveel tijd het kostte voor het model af was. Het is een ontwerp van Shuzo Fujimoto, met de naam ‘Clover’. Ik gebruik de namen die ik in de boekjes of op het web vind, die zijn meestal in Engels, ik vertaal ze niet. De diagrammen kwam ik jaren geleden tegen op een internetpagina, die heb ik op mijn vaste schijf opgeslagen. Maar goed ook, later was de site verdwenen. Het basismodel heeft drie lagen, dit is er een met elf. Uitgangspunt was een stuk papier van 35x35 cm, hiervan blijft 15x15 cm over. Op sommige plekken is het papier doorgesleten, ik heb het net iets teveel getreiterd. Ik ben van plan er nog een te maken van sterker papier.

Friday I didn’t feel like doing my daily chores. Thank goodness, there was this incomplete model in my craftroom, I finished it. It took me twelf hours, divided over a few days. I wanted to know how much time it took to complete the model. The design is by Shuzo Fujimoto, named ‘Clover’. I use the original names, found in books or on the web, most of the time they are English, I don’t translate them. Years ago, I discovered the diagrams on a webpage, I saved them on my hard disk. A wise decision, later the site was gone. The base model has three layers, this is one with eleven. Starting point was a 35x35 cm piece of paper, the finished model is 15x15 cm.  At some places, the paper is worn, I teased it a bit to much. I planned to make another one, with stronger paper.

Misschien zijn die elf lagen wel teveel voor jou. Daarom hier nog een plaatje van een wenskaart, met een model van drie lagen.
Maybe, these eleven layers are too much for you. That’s why there is a picture of a greeting card, with a three layer model.  





4 opmerkingen:

Kitty zei

Prachtig, beslist een stoffig huis waard!

florigami zei

cool. and by the way i am dutsh but i not god in writing it

florigami zei

mooi

casey zei

That is amazing!!! I have tried to make a 10 stage clover fold model, but I can not find paper that is strong enough to take the amount of folding needed to make this model. I have tried using wrapping paper, but it tore while I was trying to fold the grid. I live in the U.S., and I have not found anywhere locally that carries origami paper.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...