zondag 12 september 2010

Het begin - The beginning

















In de jaren tachtig heb ik een origamicursus gevolgd en nu ben ik nog steeds bezig met `de papiertjes`. De laatste tijd gaat de belangstelling uit naar tesselations. Daarover later meer.
Ook maak ik wenskaarten, doosjes en modules. Graag wil ik laten zien wat ik allemaal fabriceer. Elke week probeer ik een stukje op dit weblog te plaatsen.
Onderstaand model is een ontwerp van Paul Jackson, genaamd ´Cube´, gevonden in het boek Mathematical Origami, door David Mitchell, gepubliceerd in 2005. De foto geeft geen indruk van de afmetingen; de zijden zijn ongeveer 7.5 cm lang.


In the eighties I did an origami course and now I’m still busy with the little pieces of paper.  Lately, I am interested in tesselations. More on that later.
I also make greeting cards, boxes and modules. I want to show you what I fabricate, with pleasure. Every week I try to post a new contribution on this weblog.
The following model is a design by Paul Jackson, called ‘Cube’, found in a book by David Mitchell,  Mathematical Origami, published in 2005. The picture gives no impression of the dimensions, the sides are about 7.5 cm long.





Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...